26 Kasım 2019 Salı

ÇÖPLÜK - ANDY MULLİGAN













Çöplük, Andy Mulligan’ın çöplükte  yaşayan üç arkadaşın macera dolu yaşamını anlatan kitabı sizi  derinden etkileyecek .  Andy Mulligan ‘ın okuduğum ilk eseri .

Kitabın en sevdiğim yönlerini şu şekilde açıklayayım :  kitap bir olayı anlatıyor . Bu olay evrelere bölünmüş . Kitapta her bölümü başkasından dinliyoruz . Peder kitapta geçen her karakterin kendi bakış açısından anlatmasını istemiş sanki kitabı tek bakış açısından ( pederin ) derlenmiş gibi göstererek vurgulamış .


 Kitabın üslubu harika olmakla birlikte akıcılığı da  çok güzel . Kitaba bu yönünden dolayı çerez kitapta diyebiliriz . (Cidden öğle arası atıştırmalığınız olabilir .)  


Üç sokak çocuğunun akılda kalıcılık sağlayan yer yer hüzünlü bazen de aksiyonlu hikayesi sizi kalbinizden vuracak .

Kitabımız  25  dile çevrilmiş olup 2014 ' de  beyazperdeye  uyarlanmıştır .


‘’… çünkü artık hiçbir şey eskisi gibi olmayacak ve sizin de bana birçok defa söylediğiniz gibi , temkinli olmak için çok nedenim var . ‘’  
/ sayfa 139

‘’ Kırık mezarlar beni korkutuyordu , çünkü dünyada daha üzücü bir manzara yoktu ; görmeye dayanamıyordum.’’ / sayfa 193

‘’ Kimse sonsuza kadar bekleyemez . Onlarsa bizi sonsuza dek beklettiler . Sonsuza dek kapıları çalıp duracaktık .’’ / sayfa 138
















8 yorum:

  1. pekii güzelmiş aklımda olsuun filmi de aklımda olsuuuun :)

    YanıtlaSil
  2. melabaağ geçerken bi uğradııım iyi geceler. yakında blogunu bi yazıma koycaaam gelenler olsuuuun olmazsa sona bi daha koyarııım kiiii :) eski blogun da açık duruyo momooooo :) cöyüşüyüüüz :)

    YanıtlaSil
  3. çok teeeeşekkkürr ederim deeeepp iyiikiii varsınnnn :)

    YanıtlaSil
  4. Kitabı da filmini de merak ettim. Bana nedense Momo isimli kitabı çağrıştırdı konusu. Kitabın adını not alacağım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de gözümde momo canlandı sanki,
      Takipteyim bana da beklerim sevfiler🧡

      Sil
    2. İlk başta öyle dursa da momo ile çok ayrı konuları var. Yazım dili olsun farklı bir kitap çöplük ama ikisi de çok güzel kitaplar severim :)

      Sil
  5. Sevgili deep sayesinde buldum sizi bende beklerimmm, sevgiler..

    YanıtlaSil

ALTINCI KOĞUŞ - ANTON ÇEHOV

Geçen pazar günü elime ulaşan Altıncı Koğuş ,  iki saat gibi kısa bir sürede bitti .  Küçük bir kasabanın akıl hastanesinde geçmektedir olay...