26 Mayıs 2020 Salı

EVDE KOLAY SABUN YAPIMI :)


Herkese merhabaaaa :) 
Bugün size nasıl ev yapımı sabun yapacağınızı anlatacağım . Gerekli malzemler evde olduktan sonra yapımı aşırı basit . Belki bu korona günlerinde gidip malzemeleri alamazsınız ama internetten siparişle getirtebilirsiniz .  Boş zamanlarda sabun yapmak çok eğlenceli oluyor . Denemenizi tavsiye ediyorum .









Malzemeler :
  • Sabun bazı  ( isteğe göre her renk alınabilir . Ben beyaz aldım ama  sabunun içine çiçek koymak istiyorsanız şeffaf alınabilir .)
  • İstediğiniz kokuda esans (Ben aldığım esansın kokusunu sevmedğim için evde ki gül kolonyasını kullandım .)
  • Sabun bazını eriteceğiniz bir kap . ( Tencere , tava...)
  • Kaşık 
  • Birazcık zeytinyağı
  • Muffin kabı veya şekilli plastikler
  • Renkli boya
Yapılışı :
 Katı olan sabun bazını tava veya cezvede eritin . Eritirken içine birazcık zeytinyağı koymayı unutmayın . İsteğe göre renklendirici kullanabilirsiniz . Şeffaf yapmak isteyenler bu adımı geçip erimiş bazı kabın yarısına kadar  dökebilirler. Kaplara esans dökün . Böylece hem sabunlar kaptan kolayca çıkacak hemde güzel kokacaktır . Eğer esans veya kolonya kullanmak istemiyorsanız Tuğba Coşkuner'den öğrendiğim  limon , portakal gibi narenciyelerin kabuklarından da koku elde edebilirsiniz . Ben bu yöntemi yeni öğrendiğim için deneme fırsatım olmadı . Renkli sabun yapanların sabunu kuruduktan sonra hazır olur . Şeffaf sabunların kuruduğundan emin olduktan sonra evde kuruttuğunuz veya canlı çiçekleri sabunun üzerine koyun . Tekrar üzerine baz koyun.( beyaz veya şeffaf olabilir ) . Kuruduğundan emin olduktan sonra kaplardan çıkarıp kullanabilirsiniz . Hatta dekoratif olarak bile kullanılabilir . 
 













Püf noktaları : 
Sabunu sıcak dökmeyin  . Ilık veya soğuk olsa daha iyi olur . Sabun eridikten sonra hemen kabuk tutuyor bunun için soğuyana kadar karıştırın . Eğer kabuk bağlarsa kaplara koyduğunuzda kötü bir görüntü oluşacaktır . 


Benim evimde plastik muffin kabı olmadığı için ben kurabiye yaparken kullandığım şekilleri kullandım biraz şekilli yamuk oldu ama ilk seferim olduğu için pek takmadım . Sizde evde sabun yapıp sevdiklerinize hediye edebilirsiniz . Sabun yapımında anlamadığınız merak ettiğiniz bir şey olursa yorumlarda sorabilirsiniz . Yapacak olanlara kolay gelsin :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ALTINCI KOĞUŞ - ANTON ÇEHOV

Geçen pazar günü elime ulaşan Altıncı Koğuş ,  iki saat gibi kısa bir sürede bitti .  Küçük bir kasabanın akıl hastanesinde geçmektedir olay...